zaterdag 21 april 2012

Wijding

Her en der staan muren van steen of hekken van staaldraad.
Zo kun je ook een muur bouwen van zeepblokken.
In alle blokken staat 'threat' geponst.

Dan sta je voor een werk van Shilpa Gupta,
zoals de man van het land voor de wachter.
De wachter heeft dreigende kleding en een Tataarse vlooienbaard.

Hij is een zegen voor het land omdat hij de wet bewaakt.
Omdat hij de toegang tot de wet regelt.
Zo kunnen we de dreiging buitenhouden.

De dreiging van de muur houdt de dreiging buiten.
Mocht de dreiging doorslaan, dan gebruiken we de zeep.
Want een dreiging is nog geen gevaar.

Voor de muur lieten mijn darmen
een wind vanwege zoveel halfdenkbeeldigs.
Op de wc waste ik mijn handen met zeep.

Met deze andere geur liep ik terug naar de muur.
Zo heb ik de muur gewijd met mijn geleende geuren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten